We krijgen regelmatig vragen over hoe het verder gaat als je via Thuiskompas reageert op een huis van Woonservice. Hieronder leest u wat er gebeurt.
Hoort u niets?
Helaas, dan staat u niet op plek 1.
U staat op plek 1
U krijgt dan een voorlopige aanbieding van ons. Wilt u de woning niet huren? Geef dit binnen 3 werkdagen aan ons door. Dit doet u via Thuiskompas. Log in op uw persoonlijke pagina bij
Let op! Reageert u niet of te laat? Dan zien we dit als weigering. We blokkeren uw inschrijving dan voor 3 maanden.
U wilt de woning huren
Wij hebben dan een aantal gegevens van u nodig om te kijken of u in aanmerking komt voor de woning. In de mail die u van ons ontvangen heeft staat precies welke documenten dit zijn. Binnen 5 werkdagen voegt u deze documenten toe aan uw persoonlijke pagina op Thuiskompas.
U kunt al een afspraak maken om de woning te bekijken. Dit doet u met de huidige huurder. Deze gegevens vindt u in uw persoonlijke pagina op Thuiskompas. Is er geen huurder meer? Dan belt u met onze klantenservice om een afspraak te maken voor een bezichtiging.
Wij controleren alle documenten en u hoort binnen 3 werkdagen van ons. Voldoet u aan de voorwaarden? Dan is de woning voor u. U krijgt dan een mail met de bevestiging.
Huurcontract en sleutels
We nemen contact met u op om het huurcontract te ondertekenen. En de sleutels aan u te overhandigen. Een week nadat het contract is ingegaan betaalt u de eerste verhuurnota.